Subscribe Twitter Twitter

luni, 3 mai 2010

Si cu asta ce-am facut?

Din cand in cand mai am obiceiul sa dau click pe statusurile oamenilor, bineinteles cei care au ceva link afisat. Astazi un prieten avea o poezie de-a lui Constantin Tanase. In caz ca nu ati auzit de el a fost actor si cupletist(cupleta e ceva poezie satirica cu refren) ce a trait pe la inceputul anilor 1900. Datorita numeroaselor "atacuri mascate" impotriva rusilor, se presupune ca a fost omorat de armata rosie. Doctorii au relatat ca a murit in urma unei supradoze de aspirina.

Acuma cu riscul de a fi acuzat iar ca actualul guvern ma macina in fiecare zi si numai la asta ma gandesc, am sa postez o poezie satirica care, pe cat e de veche pe cat e de actuala.


Ne-am trezit din hibernare
Si-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!
Si cu asta ce-am facut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Si-am luptat, cum am stiut,
S-avem noua guvernare,
Si cu asta ce-am facut?

Ca mai bine sa ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar traim în saracie,
Si cu asta ce-am facut?

Ia coruptia amploare,
Cum nicicând nu s-a vazut,
Scoatem totul la vânzare?
Si cu asta ce-am facut?

Pentru-a câstiga o pâine,
Multi o iau de la-nceput,
Ratacesc prin tari straine,
Si cu asta ce-am facut?

Traversam ani grei cu crize,
Leul iar a decazut,
Cresc întruna taxe-accize,
Si cu asta ce-am facut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Si cu asta ce-am facut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a vazut,
Tara-i plina de vedete,
Si cu asta ce-am facut?

Pleaca-ai nostri, vin ai nostri!
E sloganul cunoscut;
Iarasi am votat ca prostii,
Si cu asta ce-am facut?


Zbye. :D


Sursa:http://www.fight4romania.com/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu