Subscribe Twitter Twitter

miercuri, 24 februarie 2010

Ziua lu` Valy a nostru

Am observat ca noi, romanii, nici o sarbataore nu stim sa o tinem calumea. La cat de nehotarati suntem nu stim exact cum si cand sa celebram Dragobetele. Ideea asta nu am inventato eu, asa zic baietii aia de pe "vichipedia", fiti atenti aici: "Dragobetele este o sărbătoare românească celebrată pe 24 februarie sau în unele locuri pe sau la 28 februarie, l, 3 şi 25 martie". V-am convins? Daca asta nu a fost de efect sa va mai zic una: "Tradiţii se păstrează cu precădere în sudul şi sud-vestul României"...asa ca restu` moldoveni, banateni, ardeleni si care mai sunteti pe meleagurile astea romanesti, va sfatuiesc sa ramaneti la Valentine`s Day.

Ca sa nu mai vorbim de istoria care o are ziua asta imprumutata, eu zic ca nu are rost sa ne mai gandim la Dragobete. Oamenii aia cand au fondat o sarbatoare au inchegat toate detaliile, genealogie, referinte, date, chestii, trestii, nu s-au jucat de-a ziua festiva.

La noi nu se stie mai nimic de sarbataorea asta de unde vine , cum a aparut...si ca sa va dovedesc am sa citez tot din "vichi" : "nu putem şti sigur, pentru că în domeniul etimologiei eşti tot timpul pe nisipuri mişcătoare", cuvintele astea fiind spuse de un etnolog de la o universitate destul de mare. Nu am sa-i zic numele pentru ca nu vreu sa-i denigrez domnului Nicola Constantinescu cunostiintele sale cu privire la aceasta zi.

nu stiu la ce concluzie ati ajuns voi dar daca ar fi dupa mine, cu toate ca nu dau doi bani pe sarbatorile aste de cacat, as ramane la Valentine`s Day.

Dragobete - Valentine`s Day = 0 - 1

Sa va iubiti...singuri sau unul pe celalat.

Zbye.:D

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu